Sunday, October 25, 2020

Panduan Warna Pakaian Harian

 

Panduan Warna Pakaian Harian


Adakah anda sering mengalami kebuntuan dlm memilih pakaian yg hendak di gayakan setiap hari?

Di sini sy ingin berkongsi sedikit tips warna pakaian mengikut hari.. Dan mengapa warna itu sesuai..?

Bila dh nmpk warna dah nmpk pilihan baju yg ada... Jd boleh short list kan pilihan..


Setiap warna mempunyai pilihan tona gelap sehingga tona cerah..


TIPS MEMILIH WARNA PAKAIAN BERDASARKAN KULIT


  1. Kulit Putih/Cerah
Sangat bertuah kepada mereka yang mempunyai ton warna ini, kerana pemilihan warna baju yg sesuai sangat senang dan banyak. Jika anda berkulit putih (cerah) serlahkan penampilan anda dengan menggayakan warna-warna ceria dan terang seperti hijau pucuk pisang, merah, hitam & biru terang. Jauhi memakai pakaian bewarna pastel seperti coklet dan biru muda kerana ia akan membuatkan anda nampak pucat.

  1. Kulit Sawo Matang
Orang Malaysia kebanyakkan berkulit sawo matang. Kira warna kulit standard org Malaysia atau lebih tepat kulit orang melayu gitu. Untuk anda yang berkulit sawo matang sangat sesuai untuk warna kuning atau hijau. Pemilihan warna seperti ini, akan membuatkan anda kelihatan menyerlah. Harus diingati anda yang berkulit ini tidak sesuai untuk penggunaan warna kelabu atau berona gelap, ia akan membuatkan anda kelihatan kusam. 

  1. Kulit Gelap/Hitam Manis
Untuk yang berkulit gelap serlahkan penampilan anda dengan menggayakan warna-warna cerah dan ceria seperti merah jambu, biru laut, putih, coklet, peach, hijau muda, dan kelabu. Elakkan memakai warna gelap seperti hitam, coklet gelap, maroon, biru gelap dan hijau gelap kerana ini akan membuatkan anda kelihatan lebih gelap.  



Semoga panduan warna ini dapat membantu anda memilih warna pakaian yg sesuai..

No comments:

Post a Comment

Tempajan Baju Coway

   Pada awal tahun 2021, kami di Qimprinting telah menerima tempahan baju dari kumpulan pekerja coway. Katanya baju ini hendak di pakai untu...